BOKTIPS

Vaknade för några timmar sedan och snart kommer min farbror och kusin. Ska duscha snart men först vill jag ge er ett boktips. Ingen av er känner mig i verkligheten men hade ni gjort det skulle ni tappa hakan. Ett boktips från mig är lika troligt som att Aftonbladet inte ljuger i sina artiklar. Eller egentligen inte. För nu gav jag ett boktips.

Hur som helst, jag läser aldrig böcker självmant men fick såklart massa uppgifter i gymnasiet där man var tvungen att läsa böcker. Det hände faktiskt att jag läste böckerna någon enstaka gång istället för att kolla recensioner på internet. Oftast fick vi böcker som lärarna valt men någon gång per år lyxade dom till det och vi fick välja själva. Hallelujah. Jag valde en bok som sög, kommer inte ihåg vilken men jag läste några sidor och tröttnade. Jag snackade med en polare och han berättade hur bra hans bok var, och han är inte heller någon bokälskare precis. Han berättade vad den handlade om och den verkade intressant så jag stack och lånade den direkt. Wow. Det är den bästa boken jag läst. Kanske den enda jag läst från första till sista sidan, men ändå. Den var skitbra. Såg även filmen men den var inte lika bra. Kanske för att den är gjord 2002.

När jag skriver om den börjar jag bli lite nostalgisk, funderar fan på att läsa den igen. Och när jag vill läsa en bok igen, på fritiden bara för att den var bra, då ska ni veta att då är den fan bra.

Nu vill ni förstås veta vad boken heter. Greven av Monte Cristo. Le Comte de Monte-Cristo på franska. Der Graf von Monte Christo på tyska. Monte-Criston kreivi på finska. Il conte di Montecristo på italienska. De graaf van Monte Cristo på hollänska. Hrabia Monte Christo på polska. Go get it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback