ETT SLAG MOT MUSIKEN

Som ni kanske såg tog jag upp debatten om Chris Browns nya album lite snabbt i ett annat inlägg men jag tänkte skriva om det lite mer detaljerat.

Graffiti släpptes i USA den 8 december, men många affärer har valt att inte ha den i sitt utbud då Chris Brown ses som en "woman beater" i USA och dom vill inte stödja såna människor.

Här är några meddelanden som Chris Brown själv skrivit:
"im tired of this shit. major stors r blackballing my cd. not stockin the shelves and lying to costumers. what the fuck do i gotta do..."

"JUST WAS AT WALMART IN wallingford CT,844 north colony .. the didnt even have my album in the back... not on shelves, saw for myself"

"we talked to the managers and the didnt even know anything. wow!!! but they had alicia keys album ready for release for this tuesday comin."

Han ber också om ursäkt till sina unga fans för alla svordomar (han skrev bland annat dick och att vissa människors liv var värdelösa) och tackar alla som supportar honom.

Jag tycker det här är patetiskt, sånt här händer bara i USA. Det är inte så att jag försvarar kvinnomisshandlare men om folk gillar hans musik ska dom väl fan ha tillgång till att köpa albumet? Dessutom har han fått ett straff och avtjänar det just nu. Jag vet att man kan få tag på albumet på andra sätt, ladda ner eller beställa det i en affär där albumet finns till exempel, men det är inte det som räknas utan det är principen.


Tycker ni att återförsäljarna gör rätt som väljer att inte sälja hans album?

***
En artist som det går bra för just nu är Kid Cudi. Ni vet säkert vem det är. Han har hur som helst inte bara slagit igenom inom musiken i år...


Kommentarer
Postat av: Blondiinbarro

kolla miin blogg:)

2009-12-13 @ 23:16:47
URL: http://blondiinbarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback