FLICKPOJKE

Hur många är det som känner till Caster Semenya, sydafrikanen som anklagades för att vara man? Det borde vara ett par i alla fall då det skrevs spaltmetrar om henne varje dag för ett par månader sedan. Hon har i alla fall bestämt sig för att stämma IAAF på 840 miljoner kr och ASA på 126 miljoner kr. Feta cash där. IAAF är det internationella friidrottsförbundet och ASA har jag ingen aning om. Bryr mig inte heller.

Det jag vill komma fram till är att Semenya gör fel. Jag kan inte klandra IAAF eller ASA. Caster Semenya ser ut som en man, pratar som en man och hon hade ju dessutom mer hormoner (eller vad fan det var) som var tillåtet för att tävla mot kvinnor. Sen tycker jag att det hela kunde skötts på ett mycket snyggare sett. Stackarn fick ju utstå massa skit och tester innan dom kunde komma fram till något. Hade dom bara klämt lite mellan benen hade saken varit uträttad på en halv minut.

Semenya. Tillfällighet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback