KLIMATHOTET

Sitter och käkar pannacotta med bärsås (jättegott) och sätter nästan skiten i halsen när jag läser detta i tidningen. Okej jag är ingen expert eller nörd inom just detta ämne men det är klart som fan att det är oroande när man tittar på bilderna och ser hur jorden förändrats genom åren. Det är ju ingen ändring som sker naturligt om man säger så.

Jag är inte rädd att jorden kommer gå under 2012 och jag är heller inte rädd för att jorden kommer gå under under min livstid. Vad är jag rädd för då? Inget. Varför tar jag upp det då? För att det är intressant. Varför har jag en konversation med mig själv? För att jag är en tönt. Nej men seriöst jag tar upp det här av två anledningar. För det första höll jag på och redan för fem minuter sedan då jag nästan kvävdes på grund av att jag åt och läste en artikel samtidigt och det här är faktiskt ett viktigt ämne. Det är vi som kan ändra detta och därför är det viktigt. Det står alltid massa olika saker i tidningen om vad man kan göra för att hjälpa till, men tror ni på allvar att jag till exempel stänger av vattnet numera medan jag borstar tänderna bara för att tidningen skriver det? Visst, det finns säkert några som gör det och det är jättebra. Men det finns ett land som kan sänka siffrorna med flera procent och det är USA. Tidigare har dom vägrat att göra som typ resten av hela världen och gå med i nån "förening" som innebär att man ska sänka sina utsläpp med ett visst antal procent. USA är ett land med jävligt många invånare och dom orskar väl fan tio gånger så mycket utsläpp som Sverige. Varje familj måste verkligen ha 18 bilar och eftersom snabbmaten är billigare än nyttig mat är alla är så jävla feta att dom måste ta bilen överallt dessutom.

Jag ska erkänna att jag inte har någon koll på om USA har gått med nu eller inte. Har dom gjort det är det väl bra, bättre sent än aldrig. Har dom inte gjort det måste det bero på att befolkningen gjort landet efterblivet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Måste bara säga, att om alla hjälper till. som att tex stänga av kranen kan de bli skillnad.

2009-12-14 @ 23:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback