OSKYLDIGT DÖMD

Det här är fan helt sjukt. En man har suttit inlåst i 35 fucking år efter en misstänkt våldtäkt på ett barn och nu visar DNA-teknik att han var helt oskyldig. Fan spelar det för roll? Dom har ju i princip redan förstört hela hans liv. Han satt inne från han var 19 år och nu är han alltså 54. Fattar ni alla år han har förlorat? Han hade inte ens använt en mobiltelefon förrän igår då han blev utsläppt. Han kan räkna med feta cash i alla fall om det nu gör saken bättre.

Det sjuka är att det här är inte första gången jag läser något liknande. För ett par månader sen var det en snubbe i USA som också släpptes efter minst 20 år i alla fall och det visade sig att han också var oskyldig. Det börjar bli skrattretande alltså. Ni kanske har lite förståelse nu varför jag inte gillar USA. Dom är fan patetiska i allt dom gör. Skulle inte förvåna mig om det här skedde i USA också men jag orkar inte kolla upp det.

Tillfällighet att båda männen är svarta? Rasismen var ju ett mycket större problem förr i tiden.


***
UPDATE: Efter att ha sett videon verkar det här också hänt i USA. Förvånar mig inte.

Kommentarer
Postat av: filippa

fyfan det är ju helt sjukt :o

2009-12-23 @ 01:42:35
URL: http://filippaoolovsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback