THOMAS QUICK

"Jag räknar med att bli friad för alla mord, det gör jag". Driver han eller? För er som inte vet är Thomas Quick nån sjuk psykopatisk snubbe som har flera olika namn och har erkänt typ 30 mord. Alltså det är sant. 30 mord. Problemet med det här fallet är att det inte finns tillräckligt med bevis. Det går att binda honom till alla (eller i alla fall flera) mord men det finns inte tillräckligt med bevis för att fälla honom.

Jag hade rättskunskap i skolan för några månader sen (har tagit studenten nu) och då fick vi se en SVT-dokumentär om honom och tro mig, efter att ha sett den förstår man att är det nån som dödar så många människor är det en sån person. Han fick fan flera utbrott i dokumentären mitt i skogen, började skrika på reportrar och slänga sig ner på marken som ett barn och börja rulla. Det var en scen jag smålog åt lite där han skulle berätta för polisen vilken sjö han hade dumpat en kropp i. Jag tror att han visade minst tre sjöar och alla var fel. Det "roliga" var att han var seriös och dom norska poliserna (det här skedde i Norge) la ut flera miljoner på att undersöka dessa sjöar eftersom det behövdes massa redskap för att rensa vattnet från allt skit och så.

Jaja (inte kiss my ass), om ni ser dokumentären kommer ni fatta mer. Bara efter att ha läst den här texten förstår ni säkert att han inte är helt frisk i alla fall. Han sitter sedan 20 år tillbaka inlåstSäters sjukhus men räknar och tror nu alltså han blir friad för alla mord. Alltså blir han det tappar jag all min trovärdighet för det svenska rättssystemet. Inte för att det är bra som det är nu men då har man fan sjunkit till botten.


Kommentarer
Postat av: Marielle

passa på att vara med och tävla om ett valfritt smycke från by M's vinterkollektion =) Tävlingen avlutas 00:00 ikväll!



http://mariellep.blogg.se/2009/december/tavling-vinn-valfritt-smycke-fran-by-ms-vin.html#comment



kram

2009-12-16 @ 19:43:20
URL: http://mariellep.blogg.se/
Postat av: Cicilia

Har också sett en dokumentär. Det var ju någon som sa åt honom vart han dödat och med vad. Inte så trovärdigt alltså. Jag själv vet inte vad jag ska tro. Men det vette fan om han är skyldig.

2009-12-17 @ 00:39:43
URL: http://ciciliajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback