VACCINET

Vad handlar hela hypen kring vaccinet mot svininfluensan om? Varför får ämnet varje dag flera sidor i tidningarna än viktigare saker som vi behöver informeras om? Media oroar folk och skapar kaos i onödan och allt detta för att själva gå i vinst. Säljande rubriker betyder mer cash.

Ett vaccin ska aktivera kroppens immunförsvar och stöta bort sjukdomen i fråga men det är ju fan minst lika många som dött av biverkningarna av vaccinet som själva influensan. För ett par veckor sedan dog en man i 50-årsåldern i Sverige och går man in på Aftonbladet idag möts man av detta.

Jag undrar varför folk tar vaccinet över huvud taget? En av vaccinets biverkningar är uppenbarligen att man kan , då kan man väl lika gärna vänta på att få svininfluensan då den chansen är mindre? Jag menar, tar du vaccinet finns risken att du drabbas ändå.

Har ni eller tänker ni vaccinera er? Jag kommer definitivt inte göra det!


Kommentarer
Postat av: Cuongphan

Jag undrar precis samma sak som du, vaccinet är totalt onödigt.. Jag kommer då aldrig ta det för vad är meningen med det egentligen ja? Det är precis som en vanlig influensa som går över till slut med en del undantag..



Hur är läget annars då? :) Lägga till varandra på bloglovin? :)

2009-12-06 @ 01:02:27
URL: http://cuongphan.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är ju detta som är farligt. Ni läser och sväljer allt tidningarna säger om att många dör av vaccinet.Men ni glömmer bort att ta reda på den riktiga faktan om att trippelt så många dör av vanliga influensor man kan få nu på vinterhalvårt. Därför är vaccnet ingenting och alla som dött har haft andra sjukdomar. Jag säger bara idioter åt familjen som tvingade den 90 åriga kvinnan att ta vaccinet. Hon var 90 år, vad tror dem ?! Och sedan alla dessa andra som dött, har antingen vatt hjärtsjuka etc. Det är tråkigt att ni har denna inställningen, vaccinet är gratis och bra. Hela min släkt och skola har tagit det och alla mår suveränt. Och ja du kan få infuensan, men i mildare form. man säger att alla som blir "sjuka

" av vaccinet är dme som skulle dö av den riktiga influensan. jag tycker att ni borde tänka om. Hade vaccinet kostat något hade tidningarna itället för att skrämma folk, skrivit om att det är för jävligt att man ska betal och att ingen har råd. Skärpning folket ! "Sjuk för en dag ellr riskera graven?"

2009-12-06 @ 11:28:00
Postat av: MYSTERY

@Maria Grejen är att man inte ens ska behöva dö av ett vaccin. Var det en person hade jag köpt det men det är ju något nytt varje dag.



Dessutom är det ju inte alla som dött utan vissa har fått biverkningar men det är klart att majoriteten av folket mår bra, det är ju det vaccinet är till för. Jag är glad att ni mår bra men jag är fortfarande väldigt skeptisk och kommer inte ta det!



Tack för din kommentar

2009-12-06 @ 19:30:07
URL: http://mysteryboy.blogg.se/
Postat av: maria

Hej igen, Du har kanske en poäng men helt ärligt vad äör dte för happypinklovely wrld vi lever i? Vad tror ni sjäölvklart är det någon som dör, en ellr flera. Så är dte i allt. så sluta uppmana folj att inte ta vaccinet. Se det på detta sätett, jag är frisk och jag komemr till 99,5 % inte dö av vaccinet. jhag tar det för då kanske jag inte riskerar att få influensan och jag kommer minska risken atts mitta min omgivninbg. kanske ett litet barn, ett barn som kunde fått en framtid men inte får dte pga att den blir smittad utav dig. Är det så här vi vill ha det? världen är inte svart och vit

2009-12-07 @ 16:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback