VÄRLDENS KONFLIKTER

Okej dom senaste inläggen har handlat om massa saker som kanske inte är så seriösa och som alla kanske inte bryr sig om så jag tänkte ta upp ett ämne som jag tycker är viktigt.

SVT har äntligen börjat visa något som folk bryr sig om att kolla på och det är dokumentärer om olika länders kamp för självständighet och befrielse från förtryck bland annat. Hittills har jag bara sett delen om Kurdistan, men jag har hört att även dom andra delarna är bra så jag ska försöka kolla när jag har tid.

Jag vet att Kurdistan inte är ett land men jag kallar dom det då dom har egen president och regering. Det är bara en tidsfråga innan dom är självständiga.

PS. Det gick inte att lägga in klippet direkt i bloggen eftersom det är ett helt program. Om länken inte fungerar kan ni gå in på http://svtplay.se/ och leta er fram till Världes konflikter. DS.


Kommentarer
Postat av: Chamsine

Såg både om Libanon Algeriet, Kurdistan & Palestina. Bra program.

2009-12-08 @ 19:25:41
URL: http://chamsinenews.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback