DEN LJUSA SIDAN AV DISNEY

Vissa TV-karaktärer är legendariska och jag kommer nog aldrig glömma dom. Bugs Bunny är en utav dom. Moroten som han alltid tuggar på är en klassisk symbol för mig. Den ska bara vara där, har jag alltid tänkt utan att egentligen tänka på det så mycket. För ett par månader sedan läste jag lite om Disney på nätet och kom fram till att många filmer har hemliga, gömda, (sex)budskap i filmerna. Nu när jag tänker efter förstår jag varför. Läs och njut(?)

Majoriteten av människorna som kollar på filmerna är barn. En studie som är gjord av mig själv visar att det är fler flickor än pojkar som tittar på olika filmer från Disney. Nu är den här kaninen bara en karaktär som visar en akt, nämligen hur man suger. Jag har märkt att ställningarna, eller akterna, är placerade i olika filmer. Hur som helst. Eller det var egentligen bara det.

Tyvärr har det mesta här i världen även bieffekter. Så även detta. Ibland kan man under uppväxten få missfall. Typ bli homosexuell. Det gäller både flickor och pojkar. Min vän Amir är ett exempel. Har man otur kan barnet få grova problem som ungdom. Det är i den kategorin Kissie och Paow hamnar.

Vad jag vill komma fram till med detta inlägg är att ni föräldrar bör ta ett större ansvar. Mer film för barnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback