DYR SERIETIDNING

Ett sällsynt exemplar av den allra första serietidningen med Superman har nu sålts. Utgåvan från 1938 köptes i morse av en anonym köpare via ComicConnect.com. För 1 miljon dollar. Det är alltså ungefär 7,2 miljoner riksdaler (om ni inte är så snabbtänkta eller missat mattelektionerna). Med tanke på att tryckningen bara kostade 10 cent på den tiden kan man säga att det var en hyfsad affär.

Den här försäljningen slår det gamla rekordet på 317 000 dollar, som betalades för samma utgåva(!), med hästlängder. Exemplaret som såldes i morse sades vara i mycket bättre skick. Jaha, då förstår jag. Det gör ju priset mycket rimligare.

Under tiden jag skrev inlägget kände jag mig som Foki. Det är ju sånt här hon skriver om. Det här var bara ett undantag, så det gör inget. Vill ändå be om ursäkt till mina kära läsare. Till dig med Foki. I fortsättningen ska du få skriva om alla absurda saker som ingen bryr sig om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback