SVENSK MENTALITET

Svenskar är så jävla intresserade av vad saker kostar och folk ska alltid leta fel hos andra. För ett tag sen diskuterade man prinsessan Madeleines (som för övrigt är väldigt vacker) väska(?) och undrade om det var okej att prinsessan bar något så dyrt. Nu är det Mona Sahlin och Freddan. Låt stackarna vara! Dom får väl ha på sig vad fan dom vill?

Man kan istället undra om dom gör skäl för lönen. Reinfeldt har inte förändrat något till det bättre sen han tog över från allas lilla kelgris. Madeleine glider bara runt och försöker haffa allt som rör sig. Men det förändrar inte deras lön. Dom tjänar vad dom gör och det är väl kul för dom. Det är deras pengar och därför ska dom få köpa och ha på sig vad fan dom vill.

Svenskar är snåla. Och avundsjuka. Inte alla, men väldigt många. Men judar är ändå snålast.

Innan jag avslutar inlägget måste jag bara lufta lite tankar om min vän Freddan. Visst är han en dålig politiker men han är ju så gullig. Alla vet att det är utsidan som ger insidan en chans. Titta på han. Inte för röd i ansiktet och inte för lite. Han kanske är blyg? Han vet nog att jag skriver om honom. Gillar även hans munkfrisyr/clownfrisyr. Ni vet när man har hår på sidorna men inget i mitten. Som Zidane. Men Let's Dance-Willy är fortfarande sötast. Jag är ledsen, Fredrik. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback