KIM JONG-UN

Som jag skrev i föregående inlägg har mycket hänt under min inaktiva period och därför kommer jag endast fokusera på aktuella händelser. Annars hade det till exempel varit väldigt kul att skriva om städerskan Sara som hade tröttnat på sitt jobb (och liv) och bestämde sig för att köra Saltsjöbanan. Men nu handlar inte detta om unga och oansvarsfu...eller jo, det gör det visst. Eller? 
 
K i m  J  o  n  g - U n. Smaka på det. Vi tar det igen. K i m  J  o  n  g - U n. Smakar det bra? Mannen med det så gulliga namnet och utseendet som bara en svärmor kan älska har varit på tapeten väldigt mycket dom senaste dagarna. Varför?, undrar kanske den okloke. Eftersom det här är en ytterst seriös blogg som tar Nordkoreas hot på ABSOLUT största allvar ska jag vara snäll och berätta det för dig, du okloke.
 
Innan jag börjar måste jag bara ta det igen. K i m  J  o  n  g - U n. Och igen. K i m  J  o  n  g - U n. Okej, sista gången nu. K i m  J  o  n  g - U n.
 
Okej.
 
Anledningen till att denna man fått så stort fokus på sistone är för att han hotat att bomba både Sydkorea och USA. Friskt vågat och kanske ny idé för mig att promota bloggen på? Hursomhelst - Nordkorea har aktiverat en reaktor som varit avstängd sedan 2007 och som ni vet (inte du, du okloke) kan man med en sådan skapa kärnvapen. Kärnvapen är farligt. Omvärlden skiter på sig. "NO, NO Y U NO UNDERSTAND?!" skriker Kim medan han försöker förklara att reaktorn används i energisyfte. Kim tror givetvis att alla gått på detta med tanke på hans image med gulligt namn och allt vad det innebär och väljer DÅ, högst oväntat, att rusta upp. Nu finns det arméer som är beredda att attackera Sydkorea och missiler i skottläge mot USA. Han är klok han, den icke okloke. Igår natt meddelade Nordkorea att en attack var nära och USA svarade som vilken Svensson som helst utsatt för hot: "Sluta!".
 
Kortfattat: Kim och grabbarna har aktiverat en reaktor -> Kim och grabbarna har tillgång till kärnvapen -> Kim och grabbarna är orädda eftersom de har kärnvapen - Kim och grabbarna hotar allt och alla.
 
Kommer attacken? Tror ej. Skulle attacken ske kommer K i m  J  o  n  g - U n träffa farsan tidigare än önksat.
 
K i m  J  o  n  g - U n  med sin enda amerikanska vän
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback